Începând de joi, comercianţii vor putea depune cererile pentru obţinerea acestui aviz la registratura Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public şi Privat situat în Piaţa Mică, nr. 22.
Municipalitatea, prin intermediul SPADPP, a conceput strategia pentru acordarea avizelor de ocupare a domeniului public in municipiul Sibiu pentru anul 2010 în vederea comercializării de produse pe domeniul public sau în alte scopuri care cer obţinerea acestui aviz. Prima ocazie pentru care, în fiecare an, se solicită un număr mai mare de avize de ocupare a domeniului public decât de obicei este sărbătoarea Sfântul Valentin, în data de 14 februarie. Cererile pot fi depuse până la data de 10 februarie iar perioada pentru care va fi eliberat avizul de ocupare a domeniului public este 12 – 14 februarie. Pentru a obţine avizul, dosarul trebuie să conţină cererea tip, copie după buletin şi o copie după certificatul de înregistrare sau certificatul de autorizare. Comercianţii care vor obţine acest aviz vor plăti 1 leu/mp/zi în cazul persoanelor fizice şi 2 lei/mp/zi în cazul persoanelor juridice. Pentru comercializarea produselor specifice sărbătorii de Sfântul Valentin, locaţia pusă la dispoziţia comercianţilor este Piaţa Mică.
Amenzi usturătoare pentru comercianţii ilegali
Municipalitatea atrage atenţia asupra faptului că, în cazul în care nu se obţine avizul de ocupare, persoanele fizice sau juridice în cauză sunt pasibile de amenzi cuprinse între 200 şi 2.500 de lei. „Prin acest concept de ordonare a comerţului pe domeniu public am dorit o uniformizare a aspectului oraşului şi din acest punct de vedere.” a declarat primarul Klaus Iohannis. În anul 2009 Serviciul de Administrare a Domeniului Public şi Privat a încasat suma totală de 762.581 lei reprezentând taxe de ocupare a domeniului public.