Organizatorul Red Bull Romaniacs, Martin Freinademetz nu s-a făcut delor de râs în primele zile ale Dakar 2010.
Campion mondial şi european de snowboard, Martin se află la cea de a doua experienţă în cel mai dificil rally-raid al lumii. În 2010, şi-a dorit să îşi încerce forţele şi în noua configuraţie a Dakar-ului şi s-a înscris în competiţia găzduită de Argentina şi Chile. Pe 2 ianuarie, Dakar 2010 a pronit în mod oficial într-o aventură ce urmează să măsoare pentru categoria moto 8.937 de km, din care 4717 km reprezintă lungimea totală a probelor speciale. Cum în prima etapă (Colon – Cordoba) s-a pornit în ordinea numerelor de concurs, Martin a fost al 110-lea rider în startul probei speciale. A reuşit însă să aibă un ritm bun şi după primele trei zile ale Dakar 2010 se află pe locul 30 în clasamentul general. Cea mai bună zi, pentru omul care îi chinuie de peste şase ani pe cei mai buni piloţi de enduro extrem şi rally-raid din lume la Red Bull Romaniacs, a fost prima etapă în care s-a concurat în dune. Etapa La Rioja-Fiambala, ultima din Argentina în această primă parte a raliului, i-a permis lui Martin să recupereze peste 20 de poziţii în clasamentul general al raliului.
Războiul cu Anzii
Miercuri este o zi foarte grea pentru toţi cei care sunt implicaţi în Dakar 2010 pentru că se trec Anzii. Motocicliştii au fost nevoiţi să se trezească încă de la ora 5 am (ora Argentinei) pentru a parcurge cei 394 de km de legătură care îi duc din Argentina în Chile – sunt nevoiţi să ruleze chiar şi la alitudini de peste 4000 de metri. De la frigul din Anzi vor trece la o probă specială de 163 de km în partea de sud a deşertului Atacama. În cel mai arid deşert al lumii, piloţii din Dakar 2010 vor avea de parcurs în regim de probă specială 2136 de km. Practic, în Atacama caravana va petrece şase zile, cinci de concurs şi una rezervată odihnei. După primele 3 din cele 14 etape ale raliului, lider la clasa moto este pilotul oficial KTM Cyril Despres (triplu câştigător al Red Bull Romaniacs şi dublu câştigător al Dakar-ului în configuraţia Africa).
Martin Freinademetz:
„Am reuşit să am un ritm bun ieri şi să mă concentrez în cei 30 de km de dune. Busola şi roadbook-ul mi-au fost cei mai buni prieteni în prima etapă cu nisip. Sper ca totul să meargă bine şi în Atacama pentru că încă ne aflăm la începutul raliului.”