autobuzÎncepând din această duminică, noul plan de transport TURSIB va intra în vigoare, cu noi trasee şi un nou plan de tarifare.

Duminica aceasta, pe data de 15 noiembrie, va intra în vigoare noul plan de transport public în comun al societăţii Tursib. Atât municipalitatea cât şi societatea de transport public au depus eforturi pentru o cât mai bună informare a publicului călător cu privire la schimbările ce vor surveni de la data specificată mai sus. „Pentru a evita situaţii neplăcute, rugăm sibienii să consulte materialele informative şi să apeleze la personalul Tursib pentru a obţine informaţii exacte cu privire la traseele pe care le pot folosi pentru a ajunge la servici, la şcoală sau la cumpărături” a spus joi primarul Iohannis.

Sibienii au la dispoziţie următoarele mijloace de informare:

– site-ul www.tursib.ro

– linia verde 0800 800 586

– pliantul de prezentare a „Noului Tursib”

– broşura de prezentare a noilor trasee

– angajaţii Tursib care vor sta la dispoziţia călătorilor în 12 dintre cele mai aglomerate staţii, în perioada 16 – 19 noiembrie, între orele 6 şi 9 şi între orele 13 şi 16 (ore de vârf): Teatru, Constituţiei, Parcul Tineretului, Piaţa Rahova, Piaţa Vasile Aaron, Telefoane Bulevardul Mihai Viteazu, Cimitir, Ştrand, Bosch, Premium 2, Gară, Simerom. În 15 noiembrie, fiind zi de duminică, angajaţii Tursib vor putea fi găsiţi în aceste staţii între orele 9,30 şi 13.

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

  1. V-am transmis un comunicat de presa pe care il reiau aici:

    Începând cu data de 1 mai 2008, municipalitatea implementa proiectul “Premium” în colaborare cu firma de consultanţă Verkehrs Consult Dresden-Berlin GmbH (VCDB). Au fost alese două trasee de autobuz (5 şi 12) şi un traseu de troleibuz (T2) deservite la un interval de 10 minute, cu indicatoare de staţii noi şi cu programe de circulaţie afişate în fiecare staţie.

    Rezultatul implementării acestui proiect a fost pozitiv: autobuzele şi troleibuzele acestor trasee transportau foarte mulţi călători şi publicul era mulţumit de creşterea calităţii serviciului de transport public.

    Următorul proiect, finanţat tot din bani publici, s-a numit “Masterplan pentru transport public”. Din păcate, acest studiu copia toate proiectele existente ale primăriei, fără a identifica şi a propune soluţii unor proiecte noi, ca răspuns la disfuncţionalităţile menţionate în Masterplan.

    Totuşi, Masterplanul conţine fişa proiectului unui transport performant cu troleibuzul pe ruta Valea Aurie – Calea Dumbrăvii – Piaţa Cibin – Zona Industrială Vest.

    La finele anului 2008 a urmat studiul realizat de către Sobis Trenkwalder, atribuit de către municipalitate în condiţii incerte (totuşi, e vorba de 276.286,4 lei fără TVA). Am însoţit de multe ori personalul ce culegea date din teren, consemnând aprecierile pozitive ale călătorilor la adresa troleibuzelor (deşi vechi acestea sunt silenţioase, călduroase, confortabile, în comparaţie cu autobuzele MAZ fabricate în Belarus sau MAN fabricate în Turcia).

    În acest timp, traseele de troleibuz dispăreau unul câte unul, rămânând doar traseele T1 şi T2. În declaraţiile directorului general al Tursib SA, consemnate în toată presa sibiană, se menţiona că troleibuzele vor fi menţinute pe trasee “cel puţin trei ani”, datorită planului de transport aprobat de către Consiliul local. De asemenea, directorul Tursib SA afirma că traseele T1 şi T2 vor face “performanţă”. Performanţă prin desfiinţare?

    Toate aceste proiecte au devenit istorie (împreună cu banii publici cheltuiţi pentru realizarea acestora), fiind anunţaţi pompos, cu insistenţă, că se va realiza un alt studiu, cu o firmă germană, ce va da naştere “Noului Tursib”.

    Astfel, au apărut pe pagina de internet a Primăriei Sibiu, în data de 16 iulie 2009, rutele traseelor principale, primite de la VCDB:
    -traseul 1. Cimitir – Centru – Ştrand – Terezian – Viile Sibiului;
    -traseul 2. IRMES – Centru – Terezian;
    -traseul 5. Valea Aurie – Centru – Gară – Terezian – Ţiglari.

    Iată că nici măcar acest ultim studiu nu s-a respectat, rezultând trasee întocmite “pe genunchi”, de către Tursib SA, ce modifică atât traseele principale cât şi cele secundare.

    Organizaţia Non-Guvernamentală TRANSIRA a luat legătura cu consultantul german, în vederea alcătuirii unor trasee şi rute optimizate. Ni s-a răspuns că sarcina trasată de către municipalitatea sibiană a fost clară, cea a eliminării troleibuzelor de pe traseele “Noului Tursib”.

    Consideraţii privind noile trasee:

    -frecvenţa în orele de vârf, pe traseele principale se menţine, neaducându-se nici o îmbunătăţire. În schimb, se reduce frecvenţa vehiculelor de pe traseele principale, în afara orelor de vârf (14 vehicule, faţă de cele 17 anterior noilor programe). Pe toate traseele, în afara orelor de vârf vor fi pe traseu 34 de autobuze, faţă de 43 vehicule anterior;
    -cartierul Ţiglari pierde legăturile cu Valea Aurie, IRMES şi COMPA;
    -cartierul Turnişor pierde legătura cu COMPA, prin cart. Vasile Aron;
    -cartierul Ştrand pierde legăturile cu IRMES, COMPA şi cart. Guşteriţa;
    -cartierul Broscărie pierde legăturile cu cart. Valea Aurie, cart. Hipodrom III, cart. Lazaret;
    -cartierul Reşiţa nu mai este deservit de nici un traseu;
    -traseul Valea Aurie – Piaţa Cibin – Gara este scurtat, până la Libertatea.
    Ar fi fost momentul propice pentru reintroducerea traseelor de troleibuz Valea Aurie – Centru – Balanţa I – Vasile Aron – Valea Aurie şi Valea Aurie – Ştrand – Piaţa Cibin – Centru – Valea Aurie.

    Directorul SC Tursib SA ne asigura că, până în data de 15 noiembrie vom avea 10 autobuze noi, măsură imposibil de realizat. Precizăm că Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare a împrumutat Tursib pentru achiziţionarea unor vehicule noi, în vederea înlocuirii autobuzelor vechi, nu a înlocuirii troleibuzelor de pe trasee.

    În concluzie “Noul Tursib” înseamnă mult zgomot pentru nimic. Înseamnă acelaşi director pensionabil, acelaşi Consiliu de administraţie neperformant, aceeaşi administrare păguboasă a bunurilor aparţinând domeniului public, aceleaşi condiţii de lucru pentru personalul muncitor, aceeaşi lipsă de viziune, de strategie, de respect.

    “Noul Tursib” va trebui să reprezinte:
    -management competent, asigurat în baza unor criterii de performanţă, obţinut în baza unui concurs;
    -transport ecologic, economic şi ergonomic, cu terminale intermodale moderne, cu trasee şi programe de circulaţie întocmite în acord cu nevoia de mobilitate a populaţiei şi cu dezvoltarea oraşului;
    -transport metropolitan.