webcam6Primăria Municipiului Sibiu a comandat la începutul acestui an un studiu care să arate un profil al Sibiului ca destinaţie turistică, profilul turistului în Sibiu şi o serie de indicatori care să cuantifice aproximativ rezultatele obţinute în acest domeniu. Studiul este realizat de European Association for Leisure Time and Tourism Studies ATLAS.

Completarea chestionarelor a început din luna august a acestui an, iar perioada vizată de studiu a fost 2001 – 2009. Până în prezent au fost completate peste 3.500 de chestionare. Acesta este un raport intermediar, deoarece in perioada noiembrie- decembrie se va desfăşura a doua etapă a studiului. Rezultatele finale vor fi anunţate in 2010.

Turiştii cheltuie mai mult în Sibiu

Calitatea vizitei în Sibiu a parcurs o curbă ascendentă. Astfel, dacă în 2001 Sibiul a obţinut pe o scară de la 1 la 10 o notă de 7.75, în 2009 Sibiul se situa la nivel de 9. Curba ascendentă în acest domeniu se justifică prin investiţiile în infrastructură care au schimbat în bine imaginea oraşului dar şi prin îmbunătăţirea condiţiilor oferite turiştilor de unităţile de cazare şi de alimentaţie publică. Şi în ceea ce priveşte cheltuiala medie totală a vizitatorului în Sibiu, s-a parcurs o traiectorie crescătoare. Dacă în 2004 vizitatorul cheltuia în medie sub 200 de euro pe şedere, în 2007 suma cheltuită a fost de peste 350 de euro iar în 2009 a trecut de 400 de euro.

inissssssÎncasări bune din taxa hotelieră

Situaţia în ceea ce priveşte încasările din taxa de hotelieră este una foarte bună. Creşterea semnificativă s-a produs în 2007 şi 2008, dar anul 2009 a adus hotelierilor venituri comparabile cu cele din 2007. Dacă în mai 2005 suma încasată de Direcţia Fiscală Sibiu drept taxă hotelieră era de 63.771 de lei, în mai 2007 suma s-a dublat ajungând la 128.879 de lei iar în mai 2009 aceasta era de 139.110 lei.

Sibiul cotat bine ca destinaţie europeană

Conform acestui studiu, dacă în 2006 Sibiul era prima dată cotat ca destinaţie culturală europeană situându-se pe penultimul loc între marile oraşe europene cu potenţial cultural, în 2009 Sibiul se situează pe locul 5, înregistrând o creştere semnificativă ca nivel al imaginii sale. „Atât sibienii şi românii în genere dar şi străinii şi-au exprimat în studiu, în marea lor majoritate acordul cu privire la faptul că Sibiul şi-a îmbunătăţit imaginea prin programul Sibiu Capitală Culturală 2007, a îmbunătăţit facilităţile culturale” a punctat joi primarul Klaus Johannis. Acest program a adus în opinia intervievaţilor mai mulţi bani în Sibiu din partea turiştilor şi investitorilor atraşi de imaginea bună a oraşului, un element foarte benefic pentru economia oraşului.

Ultima oră

Comentariul meu