Serviciul Public de Evidenţă a Persoanelor Sibiu anunţă că au intrat în vigoare o serie de prevederi legale noi cu privire la actele de stare civilă ale cetăţenilor români care au avut un eveniment legat de starea civilă în afara graniţelor.
Noutatea pe care o aduce această modificare se referă la transferarea competenţei de aprobare a cererilor de transcriere a certificatelor de stare civilă ale cetăţenilor români, procurate din străinătate, de la Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor Bucureşti către primarul unităţii administrativ-teritoriale de la locul de domiciliu al solicitantului, cu avizul prealabil al serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor. Cu alte cuvinte, documentele de stare civilă procurate din străinătate de cetăţenii români trebuie transcrise în documentele româneşti. Acestea urmau un traseu lung, fiind transmise din toate localităţile din ţară spre capitală, unde erau soluţionate. Astfel, termenul de eliberare era prelungit la luni de zile, datorită volumului foarte mare de muncă. Datorită noilor prevederi, aceste documente vor fi preluate ca şi înainte de Serviciul Public de Stare Civilă, verificarea se va face la nivel judeţean, de serviciul abilitat, iar prin dispoziţia primarului documentul va fi eliberat tot de serviciul de stare civilă unde au fost depuse actele, însă întrun timp mult redus. Persoanele interesate pot obţine mai multe informaţii apelând numărul de telefon 0269/208.801 sau la adresa de e-mail evidentapersoanelor@sibiu.ro