Depăşirile masei maxime autorizate de către transportatori şi rovigneta au fost tema unei razii de 24 de ore, care s-a încheiat miercuri dimineaţă la 8.

video: şoferii de tir greu de controlat din cauza staţiilor de emisie recepţ

Poliţiştii rutieri au organizat această acţiune împreună cu reprezentanţii  Autorităţii Rutiere Române, a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov şi a Registrului Auto Român.

„Recolta” raziei nu a fost foarte bogată pentru că şoferii de TIR s-au anunţat între ei imediat ce echipajul s-a instalat la Punctul de Control Veştem. Avertizările dintre TIR-isti curgeau pe staţia de pe maşina

27 de sancţiuni

Ieri la ora 16, doar o maşină cu gabaritul depăşit a fost depistată. Pe parcursul nopţii, numărul a crescut astfel ca la final, bilanţul a consemnat 15 amenzi date de controlorii de trafic pentru autocamioane supraîncărcate cu marfă  şi 14 amenzi pentru lipsa rovignetei. Pentru rovignetă sancţiunile sunt cuprinse întree 500-1000 lei la autoturisme,
2500-3500 lei la microbuze,  4500-6000 de lei pentru vehicule de marfă cu masa sub 12 tone şi 6000-9000 de lei pentru autocamioanele de peste 12 tone. Amenda se înjumătăţeşte dacă se achită în 48 de ore. Potrivit controlorilor de trafic, nu doar şoferii simpli circulă fără rovignetă pentru autoturisme ci aceasta le lipseşte chiar şi maşinilor ce aparţin ministerelor Apărării, Internelor şi Justiţiei .

Unul dintre mesajele de ameninţare primite de seful echipajului de control trafic

Autocamioanele staţionate nu pot fi controlate

Controlorii de trafic nu au o viaţă prea uşoară în timpul serviciului. Pentru ca să nu fie influenţaţi, de multe ori aceştia sunt delegaţi în alte judeţe, unde amendează tot ce prind. Chiar şi aşa, mesajele de ameninţare nu lipsesc. Legislaţia nu le permite însă să controleze camioanele care staţionează, iar acest lucru s-a văzut la Veştem ieri, unde zeci de tiruri au oprit pe margine drumului sau în parcările dinaintea Puctului de Control. „Legislaţia noastră nu permite controloul decât în trafic. În alte ţări din europa echipajele mobile pot depista maşinile chiar în trafic şi le pot opri şi controla, sau există parcări speciale pentru control, unde sunt oprite mai multe camioane şi apoi controlate pe rând” spune  Florentin Gabriel Amăriei, subinginerul şi şeful Echipajului Mobil de Control şi Autorizare Transporturi Rutiere. (EMCATR)[kaltura-widget wid=”wwxy5rsusg” width=”410″ height=”364″ addpermission=”0″ editpermission=”2″ /]


Ultima oră

Comentariul meu

Publică