După finalizarea studiului făcut de Symbios AG pentru Aeroport, Consiliul Judeţean a ajuns la concluzia că cea mai bună soluţie este concesionarea acestuia unui invetitor privat pentru o perioadă de 35 de ani. Consilierii judeţeni şi locali se vor întâlni peste aproximativ o lună, pentru a începe discuţiile care vor decide viitorul aeroportului.

aeroportul va aduce primul euro profit doar în 2025


Conducerea Consiliului Judeţean Sibiu a anunţat luni dimineaţă, că până la jumătatea anului, va fi luată o decizie finală în priviinţa punerii în aplicare a varintei finale de viabilizare a aeroportului. Preşedintele CJ, Martin Bottesch spune că după ce firma Symbios AG a finalizat studiul, s-a lucrat pe un scenariu de bază în care nu se încheie contracte cu alte companii şi unul optimist, în care se va mai lucra cu Ryanair şi alte companii aeriene. Concluzia l-a care s-a ajuns este aceea că Aeroportul Sibiu va fi rentabil în apropierea anului 2025. Pentru anul în curs se etimează că nu mai puţin de 191.000 de pasageri vor tranzita aerogara sibiană, iar până în 2025 se estimează o cifră de 750.000 pasageri, în varianta în care nu se încheie contracte cu alte companii aeriene sau 238.000 pasageri pentru 2009 şi 1,2 milioane de pasageri până în  2025, dacă se încheie contracte şi cu alte companii decât cele care operează deja zboburi la Sibiu.

Din cele trei variante propuse pentru operarea aeroportului, respectiv un  contract de management cu o firma privată, care să nu facă investiţii, pe o perioada mai scurtă, sau  concesionarea către o firmă privată pe o perioadă de 35 de ani, în care firma să fie obligată la anumite investitii, iar Consiliul Judeţean Sibiu şi Consiliul Local Sibiu să primească o redevenţă anuală si eventual o cota din profit sau ultima variantă,  transformarea în societate pe acţiuni şi vânzarea de acţiuni, mai agreată este cea de a doua. „Nu pot să dau un termen până la care ne vom decide ce variantă va fi pusă în aplicare. Cred însă că în prima jumătate a anului ar trebui să se lamureasca lucrurile” a explicat Bottesch. Acesta a mai spus că investiţia în terminalul cargo nu se justifică nici acum şi nici pe viitor.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică