Sibiul va participa la târgurile internaţionale de turism de la Stuttgart, Budapesta, Berlin şi Bucureşti. Sibiul atacă şi piaţa din Suedia pentru promovare.
În urma analizei pieţelor active şi a fluxului turistic înregistrat în anul 2008, Primăria a luat decizia de a participa în prima parte a anului 2009 la târgurile internaţionale de turism de la Stuttgart, Budapesta, Berlin şi Bucureşti, cu scopul consolidării poziţiilor deja câştigate. reprezentanţii locali au în vedere şi deschiderea unei noi pieţe în Suedia, cu ţintă pe segmentul turistic dedicat seniorilor. În traducere, pensionarii suedezi care au şi timp, şi bani de cheltuit.
Primul târg internaţional de turism la care Sibiul va participa în acest an este cel de la Stuttgart, un târg de tradiţie în acest domeniu, care se va desfăşura în perioada 17-25 ianuarie. În fiecare an în această peiroadă, Stuttgart devine gazda marilor dezvoltatori în industria turismului. Datorită puterii mari de cumpărare, turiştii din zona Stuttgart alocă un buget peste nivelul mediu mondial pentru vacanţe, iar cei 4,6 milioane de locuitori ai regiunii Baden – Würtemberg nu amână nicio vacanţă. De aceea expozanţii consideră târgul de la Suttgart ca fiind cel mai important şi de succes instrument de marketing pentru cei care dezvoltă afaceri în industria turismului. Spaţiul de expoziţie are o suprafaţă totală de 105.000 metri pătraţi, peste 1.850 de expozanţi reprezentând 100 de naţiuni urmând să îşi amplaseze standul. Târgul s-a bucurat la ediţiile anterioare de un număr foarte mare de vizitatori – aproximativ 200.000. Prezenţa Sibiului la acest târg va fi asigurată de o echipă din Primăria Sibiu, iar ideea centrală în prezentarea oraşului şi a împrejurimilor este axată pe turismul cultural. De altfel, ziua de 23 ianuarie este dedicată exclusiv turismului cultural. Programul standului României – ţară parteneră la târgul de turism CMT 2009 – Stuttgart, cuprinde şi spectacole al Ansamblului Naţional Folcloric Cindrelul Junii, concerte ale Cvartetului de coarde al Filarmonicii Sibiu şi demonstraţii de pictură de icoane pe piatră ale artistei populare sibiene Vlajie Benonia. „Domeniul turistic se înscrie într-adevăr într-un trend ascendent în Sibiu, acest fapt fiind demonstrat de creşterea numărului de locuri de cazare în unităţile de cazare clasificate sau în curs de clasificare, de la 3.517 la începutul anului la 4.012 locuri la sfârşitul anului 2008. Această creştere demonstrează pe de o parte interesul dezvoltatorilor în turism, iar pe de altă parte arată rentabilitatea crescută în Sibiu a acestui tip de investiţie. Vom continua pe această tendinţă şi intenţionăm ca prin strategia de promovare turistică să facem Sibiul mai interesant atât pentru turişti, dar şi pentru potenţialii investitori în acest domeniu”, a declarat joi primarul Klaus Iohannis.