SCANDAL la Școala 18 din Sibiu. O mămică semnalează ABUZURI grave la înscrierile la clasa zero!

10copii_test_VS

Mai toţi părinţii din Sibiu doresc să îşi trimită copiii în clase cu predare în limba germană. Pentrua fi admişi, micuţii trebuie să treacă un test. Aceşti paşi i-a urmat şi Gabriela Albu, mama Timeei. Doar că rezultatul testului nu a fost cel sperat – fetiţa nu a fost admisă la grupa germană. Mama ei s-a considerat neîndreptăţită, aşa că a cerut reevaluarea lucrării. Spune ea, a fost nevoită să „lupte” la propriu pentru a vedea testul Timeei, iar după acest demers reclamă la toare forurile competente felul în care a fost corectat testul. Iată ce reclamă sibianca:

„Domnule Prim-Ministru, Domnule Director al CNEE, Domnule Ministru al Educaţiei, Doamnă/Domnule Preşedinte/ Prefect, Domnule Inspector General al ISJ Sibiu, Domnule Preşedinte al CNCD,

SCANDAL la Școala 18 din Sibiu. O mămică semnalează ABUZURI grave la înscrierile la clasa zero!

În data de 07 martie 2016, mi-am înscris fetiţa la Şcoala Genrală Nr. 18 din Sibiu, optând pentru clasa pregătitoare în limba germană. În data de 19.03.2016, fetiţa a fost programată să susţină un test de cunoaştere a limbii germane. Testul respectiv, am aflat ulterior, a avut două părţi: una scrisă, ce viza o dictare pe baza căreia copiii realizau un desen şi una orală.
În urma evaluării, fetiţa mea a fost respinsă, motiv pentru care am solicitat direcţiunii să îmi exercit dreptul la vizualizarea lucrării sau măcar să cunosc structura itemilor formulaţi de comisie. Am fost refuzată agresiv, invocându-se lipsa evaluatorilor, lipsa dreptului meu de a vedea conţinutul probei, motiv pentru care am contactat-o telefonic pe doamna inspector de specialitate din ISJ Sibiu, doamna Monika Hay, care a încercat să mă convingă că nu am dreptul să văd lucrarea fetiţei mele.
Am solicitat, insistent, să mi se comunice baza legală a organizării acestei selecţii, dat fiind faptul că o probă scrisă este întotdeauna contestabilă şi reevaluabilă. Am refuzat să plec din incinta şcolii până în momentul în care mi se va comunica, clar, cadrul legal. După aproximativ două ore au sosit evaluatoarele care mi-au arătat subiectele. Stupefacţia mea a fost atât de mare, întrucât legea nu permite discriminarea. Aceste doamne şi-au permis o evaluare superficială, lipsită de orice temei psiho-pedagogic, ceea ce mâ îndreptăţeşte să fiu convinsă că actul lor a fost de rea-credinţă.scoala-18
Mai concret, cele patru grupe au primit itemi cu nivel de dificultate diferit, grupa din care a făcut parte fetiţa mea a avut de reprezentat, grafic: un covor(!!!!!!) pe care sunt aşezate diverse obiecte, fără să fie specificate raporturile dintre ele. Deruta fetiţei a fost generată de formularea defectuoasă: i se cerea să deseneze un anumit obiect, simbol al afectivităţii, „în faţa covorului”….Dacă grupa 2 a avut „covorul”, celelate grupe au avut fie o casă, fie o masă, obiecte accesibile şi uşor reprezentabile în raport cu cele ale grupei 2.
Cele două evaluatoare nu cunoşteau regulamentul de organizare a probei, care nici nu exista, de altfel, una dintre doamne afirmând că ea se supune sarcinilor de la ISJ Sibiu, că nu a văzut niciun regulament şi că refuză să-mi dea alte explicaţii pe motiv că nu sunt profesoară de germană.
În final, am avut acees la lucrarea fetiţei mele, lucrare realizată impecabil, evaluarea fiind însă subiectivă şi discriminatorie.
Vă rog să luaţi act de aceste aspecte şi să dispuneţi măsurile care se cuvin.”

Ultima oră

Participă la discuție

13 Commentarii

Publică

  1. Daca pentru admitere la clasa 0 se cere asa ceva, sa inteleg ca vor invata sa scrie in limba germana mai repede decat in romana?!

  2. Faptul ca nu i s-a permis părintelui, încă de la început, să vadă lucrarea, relevă lipsa de transparență a selecției. Și mai grav este că un inspecor de specialitate susține această practică aberantă (după cum rezultă din spusele mamei). Subiectele și baremele de evaluare și de notare trebuia afișate la avizierul școlii, în ziua examinării. Orice rezultat la un concurs scris poate fi contestat. Mama poate depune, în termenul prevăzut de regulamentul concursului, contestație. Regulamentul concursului trebuia, de asemenea, afișat. În lipsa acestor etape absolut necesare, întreg concursul de selecție poate fi contestat.

  3. credeti cumva ca sc nr 18 ar fi un fel de exceptie? va garantez ca la nicio scoala din Sibiu nu este vreo diferenta. pai cum sa nu fie discriminare intre copii cand sunt ” testati” in aceleasi conditii copii de cinci ani si ceva laolalta cu copii de sapte ani fara trei luni ???? ce ziceti doamnelor si domnilor psihologi oare un copil cu aprox un an si jumatate mai mare decat unul de 5 ani este mai pregatit?? dar de faptul ca testarea s-a facut intr-o ora pentru 12 copii ( cinci minute de copil) ?? oare cu cat obiectivism se poate evalua un copil in atat de putin timp??? dar de faptul ca doar cei care au avut ” urechi ” au auzit ca daca depui la dosarul de inscriere adeverinta care sa ateste ca religia copilului este evanghelica atunci inscrierea este obligatorie. aud ca la scoala nr 4 aprox. 80 % din copii au devenit ” evanghelisti” in nici doua saptamani…ma bucur ca in sfarsit parintii lor si-au gasit vocatia, dar oare nu ar trebui sa judecam altfel aceasta situatie??? pai daca exista cerere de ce nu venim si cu oferta pe masura? poate ca in loc sa angajam profesori pentru materii impuse de la ” capitala” ar trebui sa facem ceva clase mai multe de germana daca tot e asa de mare cererea.. ce ziceti domnule inspector? nu e oare mai simplu sa infiintam o clasa in plus acolo unde sunt doritori? sau trebuie sa continuam sa ne schimbam religia sau sa ne facem domicilii fictive??

    1. Acum m-ati derutat povestind de adeverintele care atesta religia. Eu am o astfel de adeverinta pentru ca sotul meu este de etnie germana, dar adeverinta a fost eliberata dupa verificari in registrele bisericii evanghelice, cuprinde multe informatii legate de familia sotului, parinti, bunici,etc. Nu inteleg cum ar putea cineva obtine in alt fel o astfel de adeverinta.

      1. Nu pot sa acuz pe nimeni in mod direct.Va imaginati ca nu am avut acces la dosarele copiilor… am spus doar ce am auzit tot de la unii parinti..Anume ca la scoala nr. 4 un numar foarte mare de parinti au depus astfel de adeverinte pentru copii lor inscrisi la sectia germana. Sper sa nu fie ceva in neregula dar tot la scoala nr. 4 se pare ca exista un caz al unei doamne care a incercat sa inscrie copilul la grupa de germana si desi, din cate am inteles, chiar sunt intr-adevar etnici germani, copilul a picat testul.. se pare ca doamna respectiva nu cunostea metoda „romaneasca” si nu a depus o asemenea adeverinta. Acum, dacă lumea vorbeste, cine suntem noi sa nu ne uitam in gura ei..Cei care au posibilitatea sa verifice nu au decat sa o faca si apoi sa ne demonstreze contrariul, nu-i asa??Cum se pot obtine asemenea adeverinte? păi, ar fi cam două răspunsuri: pe bune, cum e cazul dvs, sau… prin fals, nu? iar daca in tara asta unii devin absolventi de facultati sau doctori peste noapte, putem sa ne intrebam, retoric bineinteles, daca ceva miroase acolo????

  4. Mamica de care vorbim este profesoara de limba romana la o scoala binecunoscuta din Sibiu. Nu si-a inscris copila la sectia germana la scoala unde preda ca era prea dura concurenta?
    Toti care si-au inscris copii la sectia germana stiu in ce consta testul. Asta repetau una-ntruna la gradinita. Si educatoarele asta faceau tot timpul cu copii.
    Acum daca copilul este pe langa, e clar ca d-na, ca si cadrul didactic, da cu noroi in sistem, ca doar stii ce se ascunde sub „pres”!

      1. N-ar (cu cratima) fi rau sa invatati sa va comportati. Auzi, sa va luptati la propriu! Nu cred ca ar vrea careva sa stie ce a fost la „gura” d-voastra!

    1. E ,,grele,, limba romana ! Cred ca te-ar putea ajuta doamna profesoara cu cateva sedinte,daca tot mananci cu lingurita. Amin !

    2. Reacția dvs. mă determină să cred că dvs. știți și mai multe despre… ,,ce se ascunde sub preș”. Sub preșul școlii, evident. Altminteri nu ați susține ideea unei selecții lipsite de transparență. Chiar și dacă acel copil ,,era pe lângă” (sper numai să nu fiți cadru didactic!), ce nu înțeleg e ezitarea inspectorului de specialitate de a permite accesul la vizualizarea lucrării. În plus, nu cred că e problema dvs. din ce motive mama nu a înscris copilul altundeva. Pe de altă parte, însă, sunt de acord că mama nu a urmat pașii firești. Nefiind profesor de specialitate, nu poate formula constatări asupra evaluării (chiar dacă e cadru didactic, de acest lucru se ocupă inspectorii școlari de specialitate). Trebuia depusă o contestație și, abia în urma refuzului, să fi redactat o adresă oficială.

    3. Mamica fetitei nu a abuzat de meseria de DASCAL , pe care o exercita de multi ani si cu mult profesionalism! Iar fetita, daca nu o cunoasteti , ar fi bine sa va abtineti. E un copil super dotat, care stie mai multa germana decat este necesar pentru clasa pregatitoare!!!

  5. ar fi interesant sa vada si publicul o postare video a fetitei, cum vorbeste germana si cum deseneaza un covor. Poate chiar nu stie destula germana.

    1. Nu publicul organizează procesul de selecție a elevilor în învățământ. Irelevantă, în acest caz, părerea publicului. Eu, spre exemplu, nu știu germana și, dacă un copil leagă câteva fraze, are parte de toată admirația mea. Deci… irelevant