În anul 2015, activitatea în Muzeul Naţional Brukenthal a păstrat linia ascendentă din anii precedenţi. Cel puțin în cifre acest lucru arată că numărul de vizitatori a crescut în 2015 față de 2014. Peste 400.000 de oameni au vizitat toate locațiile muzeului.
În cifre, bilanţul MNBrukenthal arată astfel:
– Peste 40 de expoziţii temporare (organizate la sediile Muzeului şi în alte spaţii), care au acoperit segmente culturale diverse (artă, istorie, ştiinţe naturale, geologie, restaurare etc.). Exemple: Dürer după Dürer; Minoritatea germană din România – trecut şi prezent în Europa unită; 120 de ani de la deschiderea Muzeului de Istorie Naturală Sibiu (expoziţie aniversară); „Magia Restaurării” – 40 de ani de restaurare ştiinţifică (expoziţie aniversară); Keep it young. Keep it alive (în cadrul campaniei de conştientizare White Palace-Dark Story); White Palace-Dark Story (în cadrul campaniei de conştientizare White Palace-Dark Story); În căutarea Sophiei (prima expoziţie a Muzeului în Piaţa Mare din Sibiu); Lucrări de grafică de Günter Grass din colecţia Muzeului Naţional din Gdańsk; Aspecte ale civilizaţiilor bronzului şi fierului în spaţiul intracarpatic; Abstracţii ritmice – Expoziţie de pictură şi grafică, de Peter Connerth.
– 4 expoziţii online: 120 de ani de la deschiderea Muzeului de Istorie Naturala Sibiu; „Magia Restaurării” – 40 de ani de restaurare ştiinţifică; Aspecte ale civilizaţiilor bronzului şi fierului în spaţiul intracarpatic; În căutarea Sophiei.
– 3 proiecte cu finanţare nerambursabilă: I-Locate (finanţare europeană, cu desfăşurare în ianuarie 2014 – decembrie 2016), Tichia Verde: Management, Comunicare de Mediu şi Artă la Muzeul Naţional Brukenthal, Parohia Evanghelică şi Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu (finanţat de Fundaţia Europeană de Mediu, cu desfăşurare între 2013-2015), În căutarea Sophiei (co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional, derulat în septembrie-noiembrie 2015).
– Campania de conştientizare White Palace – Dark Story pentru restaurarea Palatului Brukenthal. În cadrul campaniei au fost organizate 4 evenimente (participarea la Târgul European al Castelelor Hunedoara, Noaptea Muzeelor în Palatul Brukenthal şi două expoziţii), 2 proiecte educative (împreună cu Liceul de Artă din Sibiu şi Departamentul de Jurnalism din cadrul Universităţii Lucian Blaga din Sibiu) şi 4 scurtmetraje (3 filme în cadrul campaniei şi 1 film ce documentează desfăşurarea proiectului). Petiţia pentru restaurarea Palatului Brukenthal a fost semnată de 17.520 persoane.
– 24 de contracte şi proiecte arheologice (lucrări de supraveghere arheologică, de diagnostic arheologic şi de arheologie preventivă).
– Activităţi educative: MNBrukenthal a derulat 18 proiecte proprii şi s-a implicat în Programul naţional Şcoala Altfel, totalizând un număr de 17.791 vizite în muzeu.
– 2 premii: Travelers` Choice 2015/ Alegerea călătorilor în 2015, acordat de TripAdvisor (care este primit anual de mai puţin de 1 % dintre destinaţiile turistice listate pe acest website); Premiul Lorenzo il Magnifico la Bienala de la Florenţa, acordat lui Ilie Mitrea.
– Numărul de vizite la sediile muzeului şi în expoziţii deschise în alte spaţii: 403.555 vizite. Cele mai vizitate spaţii au fost: 1. Galeriile de Artă Europeană şi Românească, 2. Muzeul de Istorie Naturală, 3. Muzeul de Istorie, 4. Expoziţia Reptile vii.
În anul 2014, MNBrukenthal a înregistrat 366.531 vizite.
– Numărul de vizite online: 799.323, acestea fiind înregistrate pe: website-ul oficial al Muzeului (400.000 vizite), pagina de facebook a Muzeului (327.229 vizite), pagina de facebook a Muzeului de Istorie Naturală, blogul Muzeului de Istorie Naturală şi pe aplicaţiile Primăriei Sibiu: Eventya, calendar cultural.
În 2014 s-au înregistrat 538.719 vizite online, creşterea din 2015 datorându-se, în principal, eforturilor de diseminare a informaţiei realizate în cadrul campaniei de conştientizare White Palace – Dark Story.