”meseriașii” de la airfield organizează ”în liniște” un nou eveniment la sibiu. urmează o nouă țeapă?

airfield2Aviator Events, firma deținută de doi dintre principalii organizatori ai Airfield Festival, vor să scoată capul din nou pe piață. Chiar dacă mai au datorii de peste 270.000 de euro de achitat către furnizori, colaboratori sau foști angajați, Alexandru Popescu și de Mihai Andreicuț, caută să își umple buzunarele cu un nou eveniment pe care vor să îl organizeze în Sibiu.

Cu siguranță că ați auzit în ultima vreme că la Sibiu pe 23 decembrie ar urma să aibă loc la Sala Transilvania un super concert underground cu trupele Subcarpați și CTC, alături de DJ K-LU și Argatu. Până aici nimic de zis. Ideea pare una bună. Organizatorii au pus bilete în vânzare și au anunțat locația evenimentului.
La o privire mai atentă către firma organizatoare, am descoperit că în spatele acestei afaceri stau doi dintre țeparii acționari la firmele implicate în organizarea Airfield Festival. Alexandru Popescu și de Mihai Andreicuț sunt numele de care vorbim. Cei doi alături de belgienii Carl Cleirbaut și Geoffrey Devleminck sunt asociați la firma SC AIRFIELD EVENTS SRL, cea care a organizat Airfield Festival și care mai au datorii neachitate de aproape 300.000 de euro. Vorbim aici de datorii către furnizori, colaboratori, foști angajați și nu numai.
Cum în oraș aceștia au deja renumele de ”țepari”, normal ar fi ca nimeni să nu mai lucreze sau să nu mai dea credit unor astfel de persoane. Numai că Alexandru Popescu și Mihai Andreicuț își văd liniștiți de treabă, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat și organizează evenimente prin Aviator Events.aviator 1

O nouă țeapă? Nu au contract de închiriere la Sala Transilvania!
Alexandru Popescu și de Mihai Andreicuț au anunțat prin intermediul firmei pe care o dețin, Aviator Events, organizarea unui concert underground cu trupele Subcarpați și CTC, alături de DJ K-LU și Argatu la Sala Transilvania. Au pus și bilete în vânzare, au organizat un event pe Facebook și îi dau înainte fără nici o jenă. Cei care și-au cumpărat deja bilete pot să își facă unele griji. Cei de la Sala Transilvania au confirmat joi pentru Ora de Sibiu, că nu s-a semnat nici un contract de închiriere a locației pentru evenimentul din 23 decembrie. Mai mult aceștia sunt la curent cu ”ispravele” celor doi asociați ai firmei ce vrea să închirieze Sala Transilvania. ”Nu am închiriat sala și sunt șanse mici  să se întâmple acest lucru. Motivul principal este că noi nu putem deocamdată să organizăm evenimente de tip concert. Nu avem momentan ok-ul celor de la ISU. Legat de organizatorii evenimentului, am primit și noi semnale și am fost puși ”în gardă” legat de faptul că ar avea datorii mari cu o altă firmă și acesta este un aspect de care ținem cont”, a declarat Victor Cornea, directorul Sălii Transilvania, pentru Ora e Sibiu.aviator2

De la un festival cu potențial la o escrocherie româno‐belgiană
Prima ediție “Airfield Festival” a fost organizată în anul 2014. A fost un proiect de mici dimensiuni, cu un buget de aproximativ 50.000 EURO organizat de Alexandru Popescu și de Mihai Andreicuț cu sprijinul unei echipe locale, pe Aerodormul Măgura ‐ Cisnădie, pe terenurile deținute de Geoffrey Devleminck (cetățean belgian). Deși a înregistrat pierderi încă din primul an ‐ o parte din datoriile primei ediții au fost achitate abia în primăvara anului 2015 ‐ feedback‐ul bun obținut după prima ediție l‐a încurajat pe Carl Cleirbaut (cetățean belgian) să investească în acest proiect.
Organizarea ediției 2015 a început în toamna anului 2014 în aceeași formulă, în mare parte cu echipa de la prima ediție. A fost momentul în care s‐a stabilit și data pentru ediția 2015. Ignorând zvonurile din piață care indicau că la Cluj va avea loc un festival foarte mare, finanțat de Consiliul Local Cluj, a fost anunțată perioada de desfășurare pentru ediția 2015, 30 iulie – 2 august. În luna decembrie a devenit o certitudine că cele două evenimente se vor suprapune, “Untold Festival” confirmând perioada și anunțând deja două nume mari: David Guetta și Avicii.
Deși ar fi avut posibilitatea să schimbe data – în acel moment se încheiaseră contracte cu câțiva artiști mici – Alexandru Popescu și Carl Cleirbaut își asumă suprapunerea cu „Untold Festival” și decid să contracteze o echipă de profesioniști pentru a gestiona implementarea proiectului.
La începutul lunii februarie 2015, Airfield Festival devenea o certitudine cu un buget de cheltuieli estimat la 700.000 EURO, la care se adauga o marjă de 10 la sută reprezentând cheltuieli neprevăzute, suma asumată integral de principalul investitor, Carl Cleirbaut alături de riscul de a înregistra o pierdere în acest an datorită suprapunerii cu festivalul de la Cluj.airfield17
Pe măsura ce proiectul a avansat, trecând prin două perioade de schimbare a prețului de vânzare a biletelor în urma cărora s‐au înregistrat vânzări nesemnificative, la începutul lunii iulie a avut loc o întâlnire a managementului cu principalii finanțatori în care s‐a prezentat cea mai recentă structură a bugetului de cheltuieli, ajuns la acea dată la 840.000 EURO. Până în acel moment se făcuseră deja plăți de 500.000 EURO reprezentând avansuri către furnizori, fee‐uri artiști, etc.

Datorii la zeci de furnizori și colaboratori
Decizia luată în urma întâlnirii dintre finanțatorii proiectului a fost ca proiectul va continua cu sprijinul unui alt investitor belgian care urma să crediteze festivalul cu 100.000 EURO, cu care s‐au susținut restul de cheltuieli necesare pentru ca festivalul să aibă loc. Așadar, până în prima zi de festival s‐au făcut plăți de 600.000 EURO, urmând ca după festival, din încasările de bilete, sponsorizări, vânzări de mâncare și băutură și aportul investitorilor, să se acopere diferența.
După festival însă, la câteva săptămâni, principalul finanțator al proiectului, Carl Cleirbaut a declarat că nu mai vrea să acopere sumele restante, susținând că este cel mai mare pierzător din această afacere pe care în urmă cu câteva luni și‐o asuma cu beneficii și pierderi. Prin urmare, la data de 4 septembrie, SC AIRFIELD EVENTS SRL înregistra, din informațiile pe care le avem, datorii de peste 270.000 EURO la peste 60 de furnizori de servicii și 50 de persoane fizice implicate în proiectul „Airfield Festival”.airfield9

Airfield Events și firmele din jurul Airfield Festival
În urma datelor furnizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul
Sibiu, vă prezentăm și firmele pe care le cunoștem ca fiind deținute de cei din spatele „Airfield Festival” și structura acționariatului:

SC AIRFIELD EVENTS SRL, J32/976/2014, CUI 33797087
• Administrator: Alexandru Popescu
• Asociați: Carl Cleirbaut, Geoffrey Devleminck, Mihai Andreicuț

SC AIRFIELD CAFE SRL, J32/209/2015, CUI 34227033
• Administrator: Alexandru Popescu
• Asociați: Mihai Andreicuț

SC AVIATOR PUB SRL, J32/47/2015, CUI 34018398
• Administrator: Alexandru Popescu
• Asociați: Mihai Andreicuț, Alexandra Cândea

Ultima oră

Participă la discuție

16 Commentarii

  1. Sibian, iarba mananca oaia de m*-ta, am fost prezent la foarte multe petreceri la aviator si nu am avut ocazia sa vad asa ceva!

  2. Si totusi unde e teapa? ca nu inteleg.. au dat faliment oamenii ce sa faci…daca faceau bani sigur isi plateau datoriile..da asta-i viata.. sometimes you win…sometime you lose..

  3. Rusine sibienilor care un loc sa sustina un eveniment local unde au venit artisti de top din lumea muzicala underground, s-au dus la cluj sa-l vada pe david guetta, cunoscut ca si un dj fake in lumea dj-ilor. O mascota careia i s-a creat o imagine de dj, acest individ nu doar k a fost surprins k nu mixeaza nimic, avand pornit doar un cd-player, dar se vede si faptul k in afara de a-si arunca mainile in aer nu prea atunge pupitrul de mixaj. Poate pretentiile sunt prea mari pt generatia asta de ciobani ce inca domina prin sibiu.

  4. Ideea e ca macar au incercat sa faca altceva in sibiu. Eu unul m-am saturat de targurile si concertele din piata mare, care au adus renumele sibiului „oras de batrani”.

  5. @Individia – da sunt oameni fustrati in urma festivalului, nu e nimic rusinos, poate nu intelegi semnificatia cuvantului:
    A FRUSTRA = A lipsi, a priva pe cineva de un bun, de un drept; a înșela.

  6. Mai din interior, Alexandru Popescu, Mihai Andreicut si belgienii mentionati au dat o teapa tocmai celor care i-au ajutat sa faca acest festival si care si-au mancat luni de zile din viata pentru a pune pe picioare editia a 2- a. Acesti oameni au fost mintiti si prejudiciati, nu e vorba doar de managementul ANGAJAT chiar de Popescu pe la inceputul lui martie [pentru ca nu faceau fata situatie cu echipa de prieteni incrupata initial], ci de o gramada de firme si persoane fizice, oameni ca oricare dintre voi pasionati de muzica si cu bune intentii.
    Ca si introsatura, in momentul in care si-au „asumat” datoriile devenit publice, strategia celor mentionati a fost sa arunce vina tocmai pe cei pe care i-au angajat si cu care au colaborat, sa discrediteze echipa care-si cerea banii si sa continue in minciuna „stati linistiti, va vom plati” dar niciodata facand vre-un demers in aceasta directie.
    Totodata isi foloesc prietenii postaci pt a discredita orice articol venit sa faca publica situatia, de exemplu Dan Ciprian – [Dan Vs Ciprian pe facebook] https://www.facebook.com/dan.ciprian.9?fref=nf – acest destept [fara ocupatie] a fost cel care a creat lineup-ul de succes al festivalului [si care de fapt a cheltuit bugetul in proportie de peste 50%] inainte ca managementul blamat sa fie solicitat [aproape la spartul targului] in a prelua organizarea festivalului. Pentru acest lineup au venit cei maxim 2000 de spectatori, cand targetul pentu a evita pierderi era undeva la 15000 pe zi si care la cat de integru este, nu-si asuma nicio vina.
    Exemplu de competenta, intelegere si cunoastere a industriei muzicale, acest professionist Dan Ciprian, Alexandru Popescu si gasca erau atat de aerieni incat „sperau” si aveau „promisiuni” ca ii pot aduce pe Daft Punk la Airfield, doar cu minim informare poti afla ca Daft Punk nu concerteaza din 2010, si „they are not for sale”.
    Asa au ajuns sa cheltuiasca bugetul prin contractarea unor artisti de nisa care au reusit sa stranga acest public ce ar fi incaput de fapt intr-un club.
    Ok, ei vor spune ca vina e lipsa de idei si marketing prost al managementului [ angajat chiar de ei si care putea fi oricand demis in cazul in care nu performa ] au dus la pierderile din 2015, dar market what? Lista artistilor era deja formata si contractata de echipa competenta de dinainte. Au fost formatii care au cantat cu un public de 5 oameni!

    Asa ca aveti grija pentru cine lucrati si dupa cine va ghidati, voi cei care veti colabora cu acesti tepari pentru editia a 3-a, 2016 !

  7. Ora de sibiu nu a inteles ceva esential….”muzica buna educa”……De ciumă te poţi feri, dar nu şi de invidia şi de răutatea frustraţilor.

  8. eu zic sa va informati mai bine, aviatorul in primul rand nu mai functioneaza, un alt pub *nod* s-a deschis in locul acestuia, in al doilea rand prima editie normal ca a inregistrat pierderi din moment ce nu a fost cu bilet de intrare. astfel tot taranul cocalar a putut intra fara jena timp de 2 nopti cat a tinut festivalul. as vrea sa vad cum se poate organiza asa ceva fara s ai pierderi. si unde mergi la un festival fara intrare? teapa si-au luat ei, organizatorii, pentru ca dupa ce totul era deja stabilit au venit cei cu untold festival si au dat totul peste cap. si normal ca toata lumea s-a dus la avicii si david guetta ca sa dea bine in selfie-urile de pe facebook si nu au ales muzica underground de la airfield. asa ca, ora de sibiu, ciocu mic, joc de glezne si la cat mai multa apa plata cu lamaie bauta la fratelli.

    1. S-au trezit sa bata gura vanzatorii de iarba din aviator. Dupa ce ca tot Sibiul stie ce se comercializa dupa bar in Aviator aveti si tupeul incredibil sa ii faceti cocalari pe cele maxim trei persoane care au venit la prima editie. Potoliti-va cu „afacerile”.

    2. S-au trezit sa bata gura vanzatorii de iarba din aviator. Dupa ce ca tot Sibiul stie ce se comercializa dupa bar in Aviator aveti si tupeul incredibil sa ii faceti cocalari pe cele maxim trei persoane care au venit la prima editie. Potoliti-va cu „afacerile”.

  9. Confirm. Am luat 700 lei si eu vara trecuta. Cu Andreicut and Co! Sunt curios ce spune patronu de la Sobis al carui Andreicut este angajat sau asa sustine! Martin esti de acord cu astfel de angajati????