foto fisuri acoperite cu un strat nou de asfalt pe autostrada sibiu – orăștie

crapaturi3Constructorii au turnat zilele trecute un strat nou de asfalt în zona în care au apărut fisuri în carosabil. Acum rămâne de văzut cât va rezista acest nou strat de asfalt pe A1, între Sibiu și Sebeș.

Restricții de viteză la tot pasul, fisuri în asfalt, parapete rupte pe care nu le repară nimeni, garduri care numai „de protecție“ nu se mai pot numi. Așa arată autostrada care leagă Sibiul de vestul țării.
În zona viaductului de la Aciliu, unde constructorii au avut de furcă de la bun început, din cauza alunecărilor de teren, încă se lucrează intens. Acolo s-a turnat un nou strat de asfalt pest fisuri, momentul fiind surprins de utilizatorii forumului Pe Unde Merg.
În aceste condiții, cine crede că economisește timp dacă folosește autostrada s-ar putea înșela amarnic. Nu-ți ajung degetele să numeri câte restricții de viteză de 100, 80 sau chiar 60 km/h au fost instituite pe doar câteva zeci de kilometri. „Din punct de vedere tehnic, autostrada încă prezintă o mulțime de probleme. Ele sunt greu de remediat «din mers», dacă nu chiar imposibil. Părerea mea este că o vor închide din nou, în maxim un an de zile“, afirmă o sursă din domeniul construcțiilor.[contextly_auto_sidebar id=”3YL4JB2cozPwU2mukjOQ4ZihQYP1fNn5″]
Pe toată porțiunea de la ieșirea din Sibiu și până în Sebeș, cârpeala este evidentă, semnalează cei de la Monitorul de Cluj.  Zeci de mii de mașini străbat zilnic acest tronson încă afectat de tasări. Pe ambele sensuri, carosabilul este plin de gropi și de fisuri, utilajele nu mai contenesc să se ocupe de injectări, care stabilizează pământul și opresc infiltrarea apei, dar și de consolidarea versanților. Iar pentru întreținerea balustradelor și a gardurilor de protecție nimeni nu mai are timp. Pe sensul spre Sebeș, denivelările devin cu adevărat periculoase pentru participanții la trafic, mai ales în vecinătatea podurilor peste pâraiele Amnaș, Secaș sau Pustia.
Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții precizează că, pentru obținerea unor construcții de calitate corespunzătoare, sunt obligatorii „realizarea și menținerea, pe întreaga durată de existență a construcțiilor, a rezistenței mecanice, stabilității și siguranței în exploatare, obligații care revin factorilor implicați în conceperea, realizarea și exploatarea construcțiilor, precum și în postutilizarea lor“: investitorii, cercetătorii, proiectanții, verificatorii de proiecte, fabricanții și furnizorii de produse pentru construcții, executanții, proprietarii, utilizatorii, responsabilii tehnici cu execuția, experții tehnici, precum și autoritățile publice și asociațiile profesionale de profil.

De la toți aceștia, sibienii merită o explicație. sursa foto: peundemerg.ro

Ultima oră

Comentariul meu