Conform Master Planului General de Transport până în 2030, pentru linia Bucureşti – Sibiu via Piteşti şi Râmnicu Vâlcea sunt prevăzute investiţii de 1,2 miliarde de euro în perioada 2014-2020 în vederea reabilitării a 242 de kilometri de reţea.
Până în 2020 linia de cale ferată Bucureşti – Giurgiu via Grădiştea, care nu mai este folosită după ce podul de la Grădiştea s-a prăbuşit în urmă cu nouă ani, va fi reabilitată cu 225 de milioane de euro, arată Master Planul General de Transport, un document strategic în baza căruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014-2020.
Un tren la două ore între București și Sibiu
Şi pentru linia Bucureşti – Sibiu via Piteşti şi Râmnicu Vâlcea sunt prevăzute investiţii de 1,2 miliarde de euro în perioada 2014-2020 în vederea reabilitării a 242 de kilometri de reţea.
De asemenea, se doreşte construirea unei noi legături între Râmnicu Vâlcea şi Vâlcele. „Va opera un tren Interregio pe oră de la Bucureşti la Piteşti şi un tren la două ore de la Piteşti la Sibiu. Vor fi necesare 7 rame noi. Linia va trebui electrificată pentru ca serviciile de mai sus să fie implementate. Linia va genera beneficii majore şi pentru transportul de marfă. Ruta va conţine linie dublă şi linie simplă“, se arată în master plan. Sursa: zf.ro
foto: arhiva (tren de mare viteză în Elveția)
Pana atunci va fi posibila teleportarea ca mihjloc de transport. S-au facut progrese in cea ce priveste acest lucru. :))))