Preşedintele PNL Mircea Cazan a susţinut luni 20 octombrie , o conferinţă de presă alături de parlamentarii ACL din Vâlcea şi Argeş, în care au anunţat public demersul comun iniţiat către Guvernul României şi Ministerul Transporturilor şi prin care solicită, printr-o scrisoare deschisă, revizuirea Masterplan-ului General de Transport, precum şi introducerea tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti ca obiectiv prioritar în construcţia autostrăzilor din România.
Parlamentarii din cele trei judeţe au iniţiat şi o petiţie pentru construirea Autostrăzii Sibiu-Piteşti care va fi trimisă Comisiei Europene şi va fi susţinută în Parlamentul European de către eurodeputaţii Alianţei Creştin Liberale. Strângerea de semnături de susţinere a petiţiei va avea loc în perioada următoare, când în cele trei judeţe vor fi amenajate corturi speciale, iar echipe mobile se vor deplasa în mediul rural şi mediul urban.
Deputatul PNL de Sibiu Mircea Cazan a cerut public Guvernului României şi premierului Victor Ponta să clarifice care sunt declaraţiile mincinoase şi care sunt declaraţiile adevărate făcute de reprezentanţii Executivului privind Autostrada Piteşti-Sibiu. „Anul trecut pe 26 iulie, aflat la Sibiu într-o conferinţă de presă, domnul Victor Ponta a declarat că lotul de autostradă între Sibiu şi Piteşti se va face pe Coridorul 4 Paneuropean, iar acum, conexiunea dintre cele două oraşe apare ca drum expres. Pe 1 octombrie, în faţa Comisiilor de Transport, fără echivoc, domnul Ioan Rus a spus că tronsonul rămâne drum expres, ca apoi, la nici 8 zile, domnul Victor Ponta să îl transforme din nou în autostradă”, a exemplificat deputatul de Sibiu declaraţiile contradictorii ale Executivului.
Demersul parlamentarilor este un semnal de alarmă în ceea ce priveşte necesitatea completării Coridorului Paneuropean 4 prin construirea tronsonului Sibiu-Piteşti ca o parte importantă a infrastructurii de transport rutier din România, iar lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului între Piteşti şi Sibiu costă uzina Dacia anual peste 10 mil. euro
Mai mult, autostrada Pitesti-Sibiu nu poate fi înlocuită cu niciun alt proiect propus de guvernanţi, pentru ca face parte din Coridorul IV pan-european, este important pentru investitori si beneficiază de finanţare europeană.
Tronsonul de Autostradă Piteşti-Sibiu în forma proiectată, are o lungime de 116 kilometri, iar costurile realizării sale au fost evaluate la 2,3 miliarde de euro din care 85% pot fi atraşi din finanţare europeană, rămânând ca de la bugetul de stat să fie suportată doar 15% din investiţie, circa 480 de milioane de euro.
Deputatul Mircea Cazan a mai evidențiat în conferința de presă importanța modificării Masterplanului si in capitolul special de Intermodalitate in care se prevad terminale intermodale doar la Turda si pe aeroportul din Cluj Napoca. Având in vedere că la Sibiu se intâlnesc doua mari magistrale rutiere care intra in tara prin Oradea si Arad, cel mai logic ar fi sa se prevadă un terminal intermodal pe AEROPORTUL SIBIU care se afla in centrul țării si unde este si un centru vamal important.
(PUBLICITATE ELECTORALĂ)