Transfăgărăşanul intră în reparaţii timp de patru ani şi va fi deschis nouă luni pe an

Cea mai spectaculoasă şosea din România va intra în reparaţii în luna iunie. O firmă portugheză va lucra timp de patru ani aici, iar la finele lucrărilor DN7C va fi închis doar trei luni pe an.

Ministerul Transporturilor prin vocea ministrului Dan Şova, a anunţar că a parafat o înţelegere cu Consiliul Judeţean Argeş şi Consiliul Judeţean Sibiu, prin care s-a scos Transfăgăraşanul din sfera deciziei exclusive a CNADNR privind momentul în care se închide şi se deschide acest important drum.

„Avem şi pe DN7C o serie de reparaţii la partea carosabilă, badijonările pe suprafeţele poroase, decolmatări şi desfundări de şanţuri şi rigole. Fireşte că Transfăgăraşanul solicită lucrări mai ample. E vorba despre o serie de lucrări de protecţie care ar putea ajuta ca Transfăgărăşanul să nu mai stea deschis doar patru luni pe an şi să fie deschis mult mai mult timp. De asemenea, avem în total, numai pe întreţinere curentă a drumurilor,  fără investiţii, un total de 6.679.000 de lei, bani alocaţi de la bugetul de stat pentru drumurile naţionale din judeţul Sibiu. Pe  DN7 C avem un contract de lucrări încheiat pentru67 de milioane de lei” s-a lăudat vineri Dan Şova, în cadrul unei conferinţe de presă avută loc la Mediaş.

Încep reparaţiile care aduc restricţii în trafic

Ministrul a mai explicat faptul că pe Transfăgărăşan nu se poate lucra decât maxim şase luni pe an din cauza timpului. Tocmai de aceea reparaţiile acestui drum se vor întinde pe durata a patru ani.transfagarasan

„Sunt foarte multe lucrări, de la reparaţii poduri, protecţie versantă împotriva căderilor de pietre, sunt acele polate pentru avalanşe, construcţii speciale care fac ca avalanşa să treacă peste drum. Prin aceste lucrări s-ar putea să se menţină drumul cât mai mult deschis şi pe perioada iernii.  Se vor face cu restricţii de circulaţie toate lucrările. Lucrările încep în iunie 2014, când se deschide Transfăgărăşanul şi se lucrează cu o firmă portugheză.  Cu doi ani efectiv de lucru, dacă se lucrează doar şase luni pe an, deci fizic vor fi cam patru ani”

Ministrul a mai precizat că nu se închide Transfăgărăşanul, dar se va lucra cu restricţii de trafic. „Când se termină lucrările, noi sperăm că se  va închide Transfăgărăşanul maxim trei luni pe an”, a mai precizat Şova.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică