Câteva tronsoane vor fi gata la până la sfârşitul acestui an, însă la tronsoanele scoase la licitaţie în august anul trecut nici acum nu au fost semnate contractele, astfel că mai devreme de finele anului 2014-primăvara anului 2015 nici nu se poate vorbi că vor fi finalizate lucrările la porţiunea de la Nădlac la Sibiu.

Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură şi investiţii străine, Dan Şova, a declarat, duminică seara, la un post de televiziune, că în ceea ce priveşte lotul 1 Nădlac-Arad, licitaţia va fi reluată întrucât ea fusese câştigată de firma Romstrade (aparţinând omului de afaceri Nelu Iordache aflat în prezent în arest într-un dosar de deturnare de fonduri în cadrul unui contract de construcţie a unui tronson de autostradă cu sprijin financiar european – n.r.). Licitaţia pentru primul lot al acestui tronson a avut termen de depunere a ofertelor la jumătatea lunii iunie 2013, însă până în prezent Compania de Drumuri nu a anunţat niciun rezultat.

În cazul lotul 2 de la Nădlac  la Arad, unul dintre tronsoanele la care stadiul lucrărilor era cel mai avansat a fost reziliat ca urmare a intrării constructorului în insolvenţă. Ministrul Şova a spus că lotul doi din Nădlac -Arad este realizat în proporţie de 85%, pentru restul de 15% licitaţia urmând să fie reluată după ce constructorul, compania austriacă Alpine Bau, a intrat în insolvenţă, anunta capital.ro.

Un an de blocaj
”Lotul 1 din Timişoara-Lugoj există, iar lotul 2 a fost atribuit iniţial, apoi s-a făcut contestaţie urmând ca săptămâna viitoare să avem un câştigător. Dacă vom avea din nou contestaţie se va mai amâna puţin. Referitor la lotul 1 din Lugoj-Deva, acesta este în construcţie şi va fi inaugurat în septembrie, iar loturile 2,3 şi 4 sunt în licitaţie şi contractul va fi semnat joi sau vineri’, a afirmat ministrul Dan Şova, citat de Agerpres.
Referitor la autostrada Orăştie – Sibiu, ministrul citat a precizat că loturile 1, 2 şi 4 vor fi inaugurate până în octombrie iar lotul 3, din cauza unei masive alunecări de teren, va fi gata în decembrie sau cel mai târziu în luna aprilie a anului viitor. ‘De la Deva la Orăştie vom avea autostradă continuă până cel târziu în aprilie 2014’, a arătat Dan Şova.
El a mai precizat, totodată, că tronsonul Piteşti-Sibiu este unul foarte scump şi urmează să intre în programul de finanţare pentru perioada 2014-2020.
Un bilanţ al construcţiei de autostrăzi din România, în special al coridorului IV pan european a fost realizat recent de revista CAPITAL în baza datelor transmise de CNADNR cu privire la stadiul lucrărilor de la Nădlac la Sibiu. sursa: capital.ro foto: zoso.ro

 

Ultima oră

Participă la discuție

3 Commentarii

Publică

  1. SE CIRCULA DEJA PE ACEASTA PORTIUNE DE AUTOSTRADA.AM VENIT SAPTAMANA TRECUTA DIN ROMANIA IN ITALIA SI SINCER SA FIU, A FOST UN SOC PENTRU MINE SA VAD CA MERG PE AUTOSTRADA SPRE IESIRE DIN ROMANIA.VA VENI VREMEA CAND VOM FACE 4 ORE IN LOC DE 12 DE LA NADLAC LA PITESTI?ASTEPTAM CA PARLAMENTARII SI GUVERNANTII NOSTRI SA NE DEMONSTREZE CA AU MERITAT SA FIE ALESI!!!

  2. Auzi ca: De la Deva la Orăştie vom avea autostradă continuă până cel târziu în aprilie 2014′, a arătat Dan Şova. :)) … e din mai 2013 … nu aprilie 2014 :))